Email : Password :
Info van de dag :
Recent bezochte linken












Uw vragen, onze antwoorden
Question : Hello, I am not sure my email in English would be accepted (if not, please respond and I will ask to translate it) but I need to write it to understand my consumer rights in Belgium. It is not the first time I am faced with the rudeness of the personel in the shops in Bruxelles so I want finally to learn how I should react and when I can claim my rights. Me and my partner have given winter jackets that we bought only 3 months ago for dry cleaning. They have been accepted for dry cleaning even though one jacket had the label - not for washing and dry cleaning. This has been shown to the employee of this shop but the woman kindly (at that time) said there was no problem, they will treat it. When we came to pick up the clothes instead of clean clothes we have received completely damaged jacket (the color went away) and the second jacket was still dirty. The shop proposed the reimbursement of 70EUR for the first jacket (we bought it for 250EUR) and the return of the cleaning costs and they took it back for painting it. The second jacket was taken back for the next cleaning. When we now came back after 2 weeks, the first jacket has not yet been ready (it appeared they gave it for the painting only now) and the second jacket was still dirty and even got the new stains from dry cleaning (surprise, surprise:-(). I didn't want to let it stay there for another week and I demanded the return of the cleaning cost but they refused. We had very unpleasant discussion there and they did not behave well to us. They were trying to make stupid people from us (!!!) instead of admitting their mistakes. You could clearly see they had no respect to the customers what I can actually see in Bruxelles not the first time. I would like to understand what our rights are in such a case? In both cases, what should be the financial recompensation for our jackets if at all any. Is there anything we can do in such a case at all if someone does not treat the customer in a proper way after the money have been paid? I would be very grateful if you could reply. Does any organization help in such cases to claim what the consumer is entitled to? Your response would be really appreciated. The response can be in French. Thanks a lot and best regards, Aneta

Réponse : Malheureusement, ce genre de problème arrive régulièrement. C'est la raison pour laquelle une commission d'arbitrage a été créée: elle permet au consommateur de chercher une solution acceptable avec le commerçant, sans devoir aller en justice. Car dans une situation comme la vôtre, certes, le contrat n'a pas été exécuté correctement par l'entreprise, et par conséquent, vous avez des droits (obtenir l'exécution et éventuellement un dédommagement); mais on constate trop souvent que sans intervention d'un tiers, l'entreprise refuse de respecteur les droits du consommateur. Si la commission d'rbitrage dans le secteur de l'entretien du textile n'existait pas, seul un juge pourrait être saisi. Pour en savoir plus, veuillez cliquer ici, et vérifier si ses conditions d'intervention sont réunies dans votre cas.
Voorkeurthema's
Banken Claim CONSUMENTENBEDROG Consumptie Consumptiebarometer Cultuur CRISIS DIEETTEAM Distributie Duurzame Consumptie ETEN Feesten Financiele Diensten Gezondheid Handelspraktijken HOBBY GEZINSKORF Hygiene INTERNET Jongeren Consumenten KOOPKRACHT Label Marketing News N.TECHNOLOGIE Openbare Diensten PRIJS Recht van de consumenten Senioren SOLDEN Speelgoed SPEL Telecoms Veiligheid VERDIENEN Verslaving VERZEKERINGEN VOEDING Vrije Tijd WATER Woning
Beeld van de dag
Het cijfer
19 000 Uit de Europese ongevallendatabase blijkt dat in de Europese Unie elk jaar ongeveer 19 000 kinderen jonger dan 14 jaar kwetsuren oplopen door stapelbedden.
Veel ongelukken met producten voor kinderen kunnen vermeden worden
Verder lezen
Forum over consumptie
beste, op 9 juni bestelden wij via de telefoon een fitnesstoestel, wij kregen hiervan een ...
In de eerste plaats contact opnemen met de Economische Inspectie, want dit is duidelijk een ...

Naar aanleiding van een aanslepend probleem met een bij Krefel aangekocht koelkast kreeg ik volgend ...
Dan neemt u best contact op met de Economische Inspectie. De verkoper dient enkel in te staan ...

Consumenteninfo
Planeteo – Betalen om te winnen is altijd verloren!
In korte tijd bereikten er ons een aantal meldingen over een zelfde (potentieel) bedrog. Consumenten nemen deel aan een enquête die zou recht geven ...
Het verschil tussen willen, proberen en kunnen stoppen met roken: enkele cijfers en feiten
De beste manier om te stoppen met roken is… niet beginnen met roken. De recente herziening van de Europese tabaksrichtlijn had dan ook in de eerste ...
Verder lezen
Neem gratis een abonnement
Juist / Fout
Tomaten produceren in de winter kost meer energie

Juist - Fout